apartmani hrvatska Blog

Smisli novi turistički slogan i uzmi 150 milijuna kn !

 

 

Što Hrvatska u turizmu ima, a jedinstveno je u odnosu na konkurente? Što gosti traže od Hrvatske? Što Hrvatska mora komunicirati da bi se razlikovala od konkurenata? Kako kod potencijalnog gosta izazvati emociju na spomen turističke Hrvatske? Sve su to pitanja na koja bi odgovor trebao biti sadržan u novom sloganu, znaku i logotipu hrvatskog turizma, za koji ovih dana kreće međunarodni natječaj kojim bi trebala biti odabrana naša nova turistička poruka.

Veliki je zadatak pred potencijalnim kreatorima tog posla, jer je Strateški marketing plan našeg turizma do 2020. godine predvidio da ta poruka i sve što će je pratiti, tako tržišno odjekne da nam se do 2020. godine smanji sezonalnost turizma na način da nam prije i poslije ljeta stigne milijun turista više nego danas te da od turizma godišnje uprihodimo 12,5 milijardi eura umjesto današnjih 7,4 milijarde eura.

’Proizvodnja’ emocija

Sve to znači da bi nam turisti u Hrvatskoj trebali trošiti 15 posto više nego sada, a put do tih ciljeva je snaženje turističkog brenda na način da treba naći novu “veliku ideju“ hrvatskog turizma, koja će jasno, kratko i jezgrovito u svakom kutku svijeta poslati poruku o hrvatskom turizmu i mogućnostima na odmoru kod nas. Cjelokupan posao novog brendiranje Hrvatske u turističkom svijetu trebao bi prema hodogramu aktivnosti, biti završen do kraja 2016. godine.

Sadašnja ideja o “Mediteranu kakav je nekad bio“ kao poruka kojom se obraćamo svjetskom turističkom tržištu je potrošena, kaže Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a i zato naše oglašavanje prolazi poput broda u noći kojeg nitko ne vidi. To je, kaže, najbolje potvrdilo istraživanje koje je pokazalo kako polovica potencijalnih europskih turista (njih oko 120 milijuna!) ne zna da je Hrvatska turistička zemlja.

A da bi se “brod“, odnosno naše turističke mogućnosti pokazale svijetu na pravi način, traži se snažna priča i kreiranje novog turističkog brenda, a brendirati neku destinaciju znači kod potrošača stvoriti emociju prema toj destinaciji.

Zato je službeno odlučeno na razini HTZ-a da je najvažniji zadatak turističke promocije u 2015. godini jačanje nacionalnog turističkog brenda i repozicioniranje Hrvatske kao turističke destinacije, za što će u idućoj godini biti uloženo 150 milijuna kuna, odnosno polovica ukupnog proračuna Hrvatske turističke zajednice.

Ljepota, povijest,gastronomija…

– Tržište nas sada prepoznaje po dvadesetak turističkih atributa što nije dobro jer djeluje zbunjujuće. Iako smo zemlja raznolike ponude, moramo se fokusirati na nekoliko atributa prema kojima će Hrvatska biti prepoznatljiva. Trebamo kreativno rješenje koje će pričati priču o Hrvatskoj i gdje će asocijacija na Hrvatsku biti u tipu logotipa – kaže ministar turizma Darko Lorencin.

Strateški marketing plan hrvatskog turizma (SMP) do 2020. godine koji je osnova za cijeli posao, naveo je i pet ključnih prodajnih prijedloga koje bi trebalo objediniti u toj poruci, a to su ljepote prirode, netaknutost odredišta, bogata povijest i kultura, raznolika gastronomija i različitost životnih stilova, s posebnim naglaskom na otoke. Sugestije kažu kako bi novi logo hrvatskog turizma osim ključnih atributa ljepote i prirode, mogao sadržavati i crvena, bijela i plava polja iz hrvatskog grba.

Opsežan posao koji predstoji jest natječajem odabrati najbolje poruke, a SMP je predvidio da se za odabir novih ikona, simbola i brenda hrvatskog turizma natječajem pozovu poznate svjetske agencije s međunarodnim iskustvom u turističkom dizajnu i brendiranju, posebno one nagrađivane za takva rješenja.

Potom bi stručni ocjenjivački sud odabrao najbolja rješenja i krenulo bi se u globalnu komunikacijsku akciju na svim kontinentima, oglašavanjem u svim vrstama medija, on-line komunikacijom i klasičnim oglašavanjem s ciljem novog pozicioniranja Hrvatske kao zemlje izvrsnosti i različitih životnih stilova. I to već od siječnja iduće godine.

Turistički slogani drugih

Latvija – Najbolje je uživati polako

Slovenija – Osjećam Sloveniju

Nepal – Jednom nije dovoljno

Izrael – Veličina nije važna

Crna Gora – Divlja ljepota

Egipat – Gdje sve počinje

Turska – Neograničena Turska

Grčka – Zemlja koju su izabrali bogovi

Slovačka – Mala velika zemlja

Mađarska – Skrivena riznica Europe

Albanija – Nova mediteranska ljubav

Austrija – Servus in Austria

Španjolska – Strast za životom

Indija – Nevjerojatna Indija

Panama – Ostaje u tebi

Portugal – Europska zapadna obala

Novi Zeland – 100 posto čisto…

Sve reći u dvije, tri riječi

Traži se slogan koji će u nekoliko riječi jasno poručiti što je najbolje i drugačije što imamo u turizmu, kao što su to napravili neki svjetski uspješni brendovi kao što su Nike – Just do it, Coca Cola – Happiness, BMW – Das Auto, Nokia – Conecting people…

Naše krilatice

Prvi slogan HTZ-a od 1993. godine bio je “Mala zemlja za veliki odmor”, a koristio se od osnivanja Hrvatske turističke zajednice pa do 2001. godine, dok je drugi još uvijek aktualni “Mediteran kakav je nekad bio”. “Hrvatska-raj na zemlji” je neslavno propao. U pojedinim kampanjama koriste se i “Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska”, “Tako lijepa, tako blizu”, “Kad srce kaže ljeto, kaže Jadran” i “Hrvatska, svijet različitosti”.

Nismo mala zemlja

U Europi ima 45 država i tri koje dijeli sa Azijom, a po zemljopisnoj površini u Europi je 21 zemlja manja od Hrvatske (56.542 četvornih kilometara). I po broju stanovnika u Europi je također 21 zemlja manja od Hrvatske (4,44 milijuna stanovnika), tako da pridjev „mala zemlja“ ne govori ništa o Hrvatskoj – kažu marketinški stručnjaci.

Autor : Ružica Mikačić 

Izvor:  split-turizam.com