apartmani hrvatska Blog

REKORD… 4,2 milijuna turista u prvih šest mjeseci !

 

 

Ne obaraju samo sportaši rekorde. Turizam u Hrvatskoj već godinama pomiče ljestvicu sve više i više…

Unatoč povremenim negativnim prognozama i “uličnim” komentarima, imamo još jedan rekord.

Prema službenim podacima, u razdoblju od siječnja do lipnja, ostvareno je 4 milijuna i 184 tisuće dolazaka što predstavlja porast od 7 posto. U istom periodu ostvareno je 16 milijuna i 862 tisuće noćenja što je porast od 5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Strani turisti su ostvarili 3 milijuna i 619 tisuća dolazaka što predstavlja porast od 7 posto te 14 milijuna i 925 tisuća noćenja što predstavlja rast od 4,3 posto. Domaći turisti bilježe rast u dolascima od 10 posto te 9 posto u noćenjima.

U Istri je ostvaren najveći turistički promet od 1 milijun i 128 tisuća dolazaka (rast od 6,6 posto) s ukupno ostvarenih 5 milijuna i 498 tisuća noćenja (rast od 4,2 posto).

U Dalmaciji je ukupno ostvareno 1 milijun i 729 tisuća dolazaka (rast od 5,5 posto) te 7 milijuna i 335 tisuća noćenja (rast od 4,4 posto). Od toga Splitsko-dalmatinska županija ostvaruje 654 tisuće dolazaka (rast 6,7 posto) te 2 milijuna i 763 tisuće noćenja (rast od 7 posto). Slijede Dubrovačko-neretvanska županija s ostvarenih 490 tisuća dolazaka (rast od 6,3 posto) te s 1 milijun i 796 tisuća noćenja (rast od 4 posto), Zadarska županija s ostvarenih 376 tisuća dolazaka (rast od 4 posto) te s 1 milijun i 833 tisuće noćenja (rast od 3,8 posto). Šibensko-kninska županija bilježi porast dolazaka u prvih šest mjeseci za 3 posto (ostvareno 209 tisuća dolazaka), ali i pad u noćenjima od 1,3 posto (ostvareno 942 tisuće noćenja).

Na Kvarneru je, od siječnja do lipnja, ostvareno 738 tisuća dolazaka (rast od 7,5 posto) te 2 milijuna i 870 tisuća noćenja (rast od 4,6 posto). U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 161 tisuća dolazaka (rast od 12posto) i 407 tisuća noćenja (rast od 10 posto). U Gradu Zagrebu ostvareno je 428 tisuća dolazaka (rast od 12 posto) te 753 tisuće noćenja (rast od 11 posto).

Po udjelu u noćenjima redoslijed je sljedeći: Njemačka – 22 posto, Austrija 10 posto, Slovenija 9,6 posto, Češka 5 posto, Italija 4,7 posto.

Predsezona je vrlo uspješna, što je rezultat zajedničkog rada javnog i privatnog sektora. Neki će reći da su rezultati očekivani radi loše situacije na drugim tržištima kao što je Grčka ili Tunis ali  mislim da je rast ipak rezultat programa “Hrvatska 365” te činjenica da se radi na razvoju i promociji proizvoda na svim razinama. 

Usudio bih se reći da na području Internet promocije vidim još prostora za napredak a posebno na području društvenih mreža.

Ovo definitivno nije maksimum hrvatskog turizma a tržište će s vremenom sve bolje reagirati na naš koncept produljenja sezone, posebno nakon uvođenja novih letova u periodu van ljetne sezone.