apartmani hrvatska Blog

Potrošnja i aktivnosti turista u Crnoj Gori

 

 

Prema istraživanju “Stavovi i potrošnja turista u Crnoj Gori” čiji su rezultati predstavljeni na Fakultetu za turizam i hotelijerstvo u Kotoru, turisti u Crnu Goru najradije dolaze zbog uživanja na plaži i suncu, a najzastupljenije su aktivnosti plivanje i kupanje.

Istraživanje donosi da je Crna Gora atraktivna kao destinacija a posjetitelji su relativno mladi, između 30 i 49 godina starosti (47,6%) te dolaze sa različitih tržišta.

Među najbrojnijim gostima su Rusi i Srbi. Crna Gora i dalje drži imidž ljetnje turističke destinacije, pa gosti najradije dolaze zbog uživanja na plaži i suncu, odnosno pasivnog odmora i opuštanja (72,4%) i zabave (41%).

Najzastupnjenije aktivnosti su plivanje i kupanje (94,1 %) te uživanje u hrani (73%). Veoma visok stepen zadovoljstva turista (83,2%) zabilježen je kada su u pitanju ljepota prirode i kraja i gostoljubivost lokalnog stanovništva (73,1%)”. Sve su to pokazatelji provedenog istraživanja.

Kad je u pitanje informisanost o Crnoj Gori, ona je najčešća online, putem interneta (44,3%), što je porast od u odnosu na 2010. godinu za 29%.

Rezultati istraživanja su pokazali da su gosti lojalni Crnoj Gori kao destinaciji, jer se iznova vraćaju. Gosti iz okruženja uglavnom koriste prometni saobraćaj za dolazak u Crnu Goru, dok se ostali uglavnom oslanjaju na avionski. Najveći broj turista boravi od četiri do sedam noćenja (34,7%) te od 8-10 noćenja (30,6%).

Prema rezultatima, Crna Gora ima sličnu ponudu kao i konkurencija. U odnosu na konkurente destinacije dodatne napore treba uložiti u poboljšanje saobraćajne dostupnosti i čistoće.

Ukupni troškovi putovanja po osobi iznosili su 539,73 eura, dok je taj iznos po osobi po danu bio 61,92 eura. Najveću ukupnu potrošnju po putovanju ostvarili su ruski turisti (855,51 euro), zatim turisti iz Ukrajine i Bjelorusije, Skandinavije, Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Italije…

Cijelo istraživanje odradila je Nacionalna turistička organizacija Crne Gore u saradnji sa Institutom za turizam Hrvatske i istraživačkim biroom Damar iz Podgorice u cilju razvoja kvalitetnog turističkog proizvoda, njegovog inoviranja i kvalitetnog pozicioniranja na tržištu Evrope.

Istraživanje je obuhvatilo turiste koji posjećuju primorski region a nastavak je istraživanja iz 2012. godine kada je bila obuhvaćena centralna i sjeverna Crna Gora.

Osnovni cilj ovog projekta je dobijanje realne slike i pouzdane informacije u pogledu zadovoljstva turista boravkom u Crnoj Gori.