Prema straživanju agencije za ispitivanje javnog mnjenja “Damar”, turisti koji su prošle godine posjetili Crnogorsko primorje najviše primjedbi imali su na čistoću plaža i opremljenost puteva a većini se sviđaju prirodne ljepote i gostoljubivost lokalnog stanovništva.
Najveći broj turista koji su prošle godine posjetili Crnogorsko primorje ima između od 30 i 49 godina a njih 17,1% stariji su od 50 godina.
Nešto više od trećine turista ima mjesečna primanja između 500 i 1.500 eura, dok svaki deseti turista dolazi iz domaćinstava koja prihoduju 3.500 eura.
Istraživanje koje je sprovedeno u šest primorskih opština pokazalo je da najviše anketiranih turista dolazi iz Srbije i Rusije, zatim iz zemalja iz okruženja, dok je vrlo vrlo mali ili čak neznatan broj onih koji dolaze iz drugih država.
Naravno, internet predstavlja dominantan kanal informisanja stranaca koji dolaze u Crnu Goru, dok tek jedan manji broj dolazi na preporuke rodbine i prijatelja.
Na internetu se najčešće pretražuju stranice velikih booking sistema, zatim društvene mreže, stranice oglašenih smještajnih objekata, a na samom kraju su stranice turističke organizacije.
Turisti najčešće borave od četiri do sedam, odnosno od osam do deset dana“ Prema očekivanjima, turisti iz Rusije najduže borave na odmoru, u prosjeku 13,5 noćenja. Nakon njih su turisti iz Njemačke 10,6 noćenja i gosti iz Skandinavije 10,5 noćenja.
Analiza je pokazala da su ukupni prosječni troškovi putovanja po osobi tokom ljeta 539.73 eura a na dnevnom nivou 62 eura. Najviše dnevne troškove tokom ljetovanja imaju Francuzi, a najmanje gosti iz Srbije.
Većina turista je odgovorila da ljetuju u Crnoj Gori prvenstveno zbog opuštanja, ali i zabave, sticanja novih iskustava i upoznavanja prirodnih ljepota. Kada su aktivnosti turista u pitanju više od polovine turista posjećuje primorske opštine da bi uživali u plivanju, a manji procenat dolazi prvenstveno zbog uživanja u dobroj hrani, pješačenju i posjećivanju priredbi i koncerata.
Za Italijane su karakteristični odlasci u kazina a za Skandinavce korišćenje zdravstveno-rekreativnih, wellness i spa programa.
Prema anketi Damara jdoznajemo da je ponuda Crne Gore slična ponudi konkurencije i da je gostoljubivost lokalnog stanovništva na većem nivou nego u Italiji, Turskoj i Grčkoj. Osjećaj sigurnosti je bolji nego u Turskoj a mogućnost za šoping očekivano lošija nego u Turskoj i Italiji.
Na kraju jedna zanimljivost koju je obuhvatila agencija Damar a to je da je skoro polovina turista fakultetski obrazovano, otprilike svaki četvrti ima završenu višu školu, dok oko petine ima srednju stručnu spremu.
Samo 11% turista putuju solo, dok njih 37% dolaze sa članovima porodice.