apartmani hrvatska Blog

Investicije u Crnogorski turizam od 2 milijarde eura

 

 

S obzirom na ogromnu konkurenciju u turizmu samo oni koji obogaćivaju ponude i prate trendove mogu računati na rast a ostali neka se pomire sa stagniranjem ili padom turističkog prometa – ocijenjeno je na konferenciji “CEFTA region – jedinstvena turistička destinacija”, koja je održana u Bečićima. Iz Nacionalne turističe organizacije doznajemo da se u narednom periodu očekuju investicije u crnogorski turizam veće od dvije milijarde eura !

Cilj skupa je da ukaže na neophodnost produženja turističke sezone kroz konsolidaciju ponude zemalja regiona, jačanje brenda jugoistočne Evrope kao turističke destinacije.

Potpredsjednica Privredne komore Crne Gore kazala je da je turizam od velikog značaja za ekonomski razvoj svih zemalja jugoistočne Evrope, da je riječ o privrednoj grani u kojoj iz godine u godinu ostvarujemo rast te o resursu čiji razvojni potencijal daleko nadilazi sadašnje parametre i okvire.

“Crna Gora prepoznaje važnost turizma kao jedne od prioritetnih grana svog razvoja koja značajno doprinosi bruto društvenom proizvodu, privlači krupne investicije iz inostranstva, te predstavlja zamajac unapređenja ostalih sektora privrede. Zato premanento radimo na podizanju kvaliteta turističkog proizvoda, njegovoj diverzifikaciji i prilagođavanju preferencijama savremenog gosta. U tom kontekstu, zemlje regiona ne posmatramo kao konkurente, već kao komplementarna tržišta, partnere u ostvarivanju zajedničkog cilja“, dodala je potpresjednica.

Također je dodala da u savremenim uslovima, u kojima se strategije brendiranja turizma nužno temelje na izgradnji jedinstvenog identiteta, poljoprivredni i proizvodi agroindustrije u turističkoj ponudi sve više dobijaju na značaju.

“Hrana postaje moćno obilježje i instrument brendiranja, jedan od ključnih faktora turističke ponude, sve vrijedniji i profitabilniji dio ukupne baštine i tradicionalnih vrijednosti“.

Državni sekretar u Ministarstvu održivog razvoja i turizma govorio je o upravljanju turističkom destinacijom sa posebnim osvrtom na Strategiju razvoja turizma 2008-2020.

“Imamo želju da Crna Gora 2020. godine kao turistička destinacija nudi svoj proizvod tokom cijele godine“, rekao je Jelušić.

On je kazao da je dio strateških planova realizovan, ali da predstoji još dosta posla da se vizija ostvari, odnosno da Crna Gora bude turistička destinacija kakvu želimo.

Do tog cilja, prema njegovim riječima, nedostaju nam bolja avio dostupnost, zbog čega je prioritetno podizanje kapaciteta aerodroma u Tivtu.

On očekuje da će na jesen 2015. godine početi radovi na izgradnji terminala i uvećanju kapaciteta Aerodroma Tivat.

Jelušić je naglasio važnost izgradnje autoputa Bar – Boljare koji će unaprijediti putnu dostupnost naše zemlje.

Prema njegovim riječima, Ministarstvo je preduzelo niz koraka da se umanji sezonalnost naše turističke ponude, te da obezbjedi uslove da se podigne kvalitet hotelskih kapaciteta.

Jelušić je najavio da se uskoro očekuje realizacija seta mjera koje stimulišu razvoj turizma, poput poreskih olakšica, donošenja te revizija prostornih planova i sličnog.

Predsjednik Odbora turizma i ugostiteljstva PKCG Dragan Purko Ivančević uvjeren je da će konferencija doprinijeti poboljšanju turističkog ambijenta u regionu.

“Usmjereni smo jedni na druge, možemo i hoćemo da sarađujemo kako bi bolje valorizovali sve naše resurse. Upravljanje turističkom destinacijom pomoći će da bolje sagledamo potencijale, zajedničke obaveze kako bismo u regionu postigli veći kvalitet turističke ponude: Bez kvalitetnog upravljanja turističkom destinacijom nema kvalitetnog turističkog proizvoda“, rekao je Ivančević.

Direktor Nacionalne turističke organizacije NTOCG Saša Radović kazao je da je ovu godinu karakterisao svojevrsni krizni menadžment upravljanja destinacijom, zbog kriza na našim najvećim emitivnim tržištima.

“I ove godine se pokazala vitalnost turističkog sektora i, u pravom svijetlu, sprega privatnog i javnog partnerstva“, rekao je Radović.

On je kazao da se u narednom periodu očekuju investicije u crnogorski turizam veće od dvije milijarde eura, ali i istakao značaj objedinjavanja turističke ponude regiona.

“Region jugoistočne Evrope kao integrisana turistička destinacija ima veliku šansu da privuče turiste sa najvećih tržišta uključujući skandinavske, zemlje dalekog istoka i Amerike. Zato je neophodno raditi na objedinjavanju turističkog proizvoda“, rekao je Radović.

Veljko Ostojić, predsjednik uprave Karisma Hotels Adriatic, kazao je da jadranksa regija ima budućnost u zajedništvu te da nas na emitivnim tržištima prepoznaju kao jedinstvenu destinaciju. On je rekao da njegova kompanija želi da investra u crnogorski turizam, zainteresovana je za povezivanje regije.

Dekanica Fakulteta za turizam i hotelijerstvo Đurđica Perović kazala je da se Crna Gora mora razvijati kao integrisana turistička destinacija. Ona je naglasila da su kvalitetni kadrovi potrebni turističkoj privredi, te da je za to neophodno što više praktične obuke na visokoškolskim ustanovama.