apartmani hrvatska Blog

Hrvatski privatni smještaj u trendu !

 

 

“Privatni smještaj definitivno je u trendu i ove godine” – poručuje to predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Nedo Pinezić. Očekuje se porast kapaciteta i prometa slijedom najava i potražnje s domaćeg i stranih tržišta. Kao što je poznato, prijašnjih godina se privatni smještaj punio tijekom ljeta, ali uz program HTZ (Hrvatska 365) bilježi se interes i u predsezoni što svakako veseli.

Privatnim smještajem u Hrvatskoj u 2014. godini, komercijalno se bavilo 63 tisuće kućanstava a više od 470 tisuća kreveta činilo je 52% u ukupnom broju stalnih turističkih kreveta u hrvatskom turizmu.

U privatnom smještaju prošle godine je ostvareno i najviše noćenja među svim vrstama komercijalnog smještaja, 24 milijuna ili 36% od ukupnih 66,5 milijuna. Privatni smještaj je jedini imao porast noćenja od 9% u odnosu na 2013. godinu kao i porast broja kreveta za oko 30 tisuća ! Prema dostupnim informacijama iz Turističkih zajednica trend povećanja kapaciteta se nastavlja i ovoj godini…

Uz poticaje Ministarstva turizma, već ove godine se očekuje više od 200 novih bazena u obiteljskom smještaju. Novost u ponudi su i tzv. obiteljski paketi u sklopu kojih se nude besplatna noćenja za djecu i osobe do 18 godina i to u razdobljima ‘slabije’ sezone odnosno od 23. svibnja do 17. srpnja te od početka rujna do kraja listopada.

Privatni smještaj nudi najviše različitih cjenovnih ‘razreda’ i najfleksibilniji izbor mogućnosti za sve ‘vrste’ turista, od kampa u domaćinstvu, preko soba s doručkom, malih i velikih apartmana, kuća za odmor i vila sa bazenom do pansiona. Ipak…. privatni smještaj je još uvijek “zanemaren” jer na tržištu nema povoljnih kreditnih linija. Još uvijek se za tu svrhu koriste bankarski “klasični” krediti sa više od 8% kamata koji su itekako nepovoljni.

Bilo bi jako dobro kada bi se u Hrvatskoj za privatni smještaj konačno ponudile povoljnije kreditne linije koje su toj kategoriji mikro poduzetnika još nedostižne. Još kad bi se sa subvencijom kamata u to uključili i HBOR i lokalna samouprava….

Privatni smještaj je spreman za poslovanje u bilo koje doba godine ali veliki (možda jedini) je problem nedostatak sadržaja i ponude u destinacijama jer turisti ne dolaze zbog smještaja nego zbog doživljaja u destinaciji. Ovo je izuzetno bitna činjenica za iznamljivače koji prezentiraju svoju ponudu na internetu. Iznajmljivači… osim prezentacije smještaja obavezno dodajte i kvalitetne slike plaža, destinacije i opišite koje sve aktivnosti i događanja se odvijaju ili će se odvijati u vašem gradu ili mjestu…. Upravo radi toga turisti dolaze a sa detaljnom prezentacijom “dokazujete” da ste profesionalac i da ste gostu spremni ponuditi odmor za pamćenje bez dodatnog stresa oko pronalaženja dodatnih informacija i aktivnosti.

Veliki broj privatnih iznajmljivača kombinira promotivno-prodajne kanale te surađuju s internetskim portalima koji posreduju između turista i pružatelja usluga. Na tržistu je ogroman broj domaćih i stranih portala koji promoviraju i privlače turiste zainteresirane za boravak u privatnom smještaju. Vlasnicima nije baš lako odabrati dobre i pouzdane kanale koji će kvalitetno popuniti kapacitete pa iz godine u godinu kombiniraju sa različitim internet portalima i agencijama.