apartmani hrvatska Blog

“Full of life” je jasna poruka koja odražava mentalitet i nudi gušt za sve uzraste !

 

 

Hrvatska je, smatra Turističko vijeće HTZ-a, puna života, a isto bi se moglo reći i za hrvatsku PR i kreativnu scenu koja se užarila od komentara nakon objave vijesti o novom sloganu.

– Kod nas je normalno da se odmah reagira na iznos i ne čudi me da mnogi populistički kritiziraju ovu stavku. No, 2,5 milijuna kuna definitivno nije previsoka cijena za komunikaciju na takvom nivou. Što se samog slogana tiče, smatram ga kvalitetnim i vrlo dobrim izborom. Petnaest godina smo se predstavljali s “Mediteran kakav je nekad bio“, a to je gotovo nestvarno dug period života za jedan turistički slogan.

Bilo je krajnje vrijeme za novi i mislim da su u HTZ-u odradili dobar posao. Umjesto priče o tome “što je nekad bilo“ sada imamo novi, afirmativni slogan s jasnom porukom koja dobro odražava naš južnjački mentalitet, temperament ljudi koji, ako se služimo engleskim jezikom, uistinu jesu “full of life“ – izjavio je za Slobodnu Tomislav Krajačić iz marketinške agencije Kofein.

Upitan je li pomalo ironično Dalmaciju, regiju koja zimi baš i ne vrvi događanjima, nazvati “full of life“ Krajačić kaže:

– A gledajte, pa ne možemo potencijalnim posjetiteljima predstavljati loše aspekte ponude. Marketinški stručnjaci su plaćeni da šalju afirmativne poruke i ja smatram da je ova poruka dobra jer dobro reprezentira mentalitet. I gazirana pića često debljaju, ali nećemo to spomenuti u sloganu.

Reći ćemo da osvježavaju, što je također istina. Današnji turisti kada putuju žele upoznati karakter ljudi i mjesta, specifičnu gastronomiju, sve češće borave u hostelima. Kultura putovanja se jako promijenila i smatram kako je poruka da u Hrvatskoj mogu iskusiti razne aspekte života jako dobra.

Slično razmišlja i Bernard Mihaljević iz Media vala:

– Slogan je u skladu s trenutačnom strategijom HTZ-a koja se oslanja na destinacijski turizam. Prikladniji je i moderniji nego prijašnji, odgovara i komunicira sa suvremenim turistima koji su u potrazi za sveobuhvatnim iskustvom, koje se ne oslanja samo na sunce i more.

Svake se godine u Hrvatskoj razvija i osmišljava sve više i više sadržaja i projekata, kao što su glazbeni festivali, koji privlače novi segment turista te izvrsno promoviraju Hrvatsku kroz digitalne kanale kao što su Facebook, Instagram… Sadržaji poput glazbenih i kulturnih događanja svakako podupiru slogan u težnji da naglasi važnost pozitivnih iskustava koji ostaju dugo u pamćenju.

Nedugo nakon objave rezultata krenuli su i posprdni komentari te nove, manje ili više duhovite, verzije slogana. Marin Ostojić iz Zooagencije kaže kako je takvo nešto očekivao, ali većinu kritika smatra neutemeljenima:

– Sam slogan “Croatia, full of life” je kreiran za emitivna tržišta. Treba uzeti u obzir da je niz negativnih asocijacija koje Hrvati vežu uz vlastitu zemlju uzrokovan nepravdom, krizom i posvemašnjim razočaranjem u ostvareni stupanj napretka.

Zato mnogobrojne negativne komentare pripisujem negativnoj percepciji koju stanovnici Hrvatske imaju o vlastitoj zemlji. No, turisti s emitivnih tržišta uz Hrvatsku vežu bitno drugačije asocijacije. Tu su lijepe slike Dubrovnika, Plitvica, uspjesi naših ljudi u svijetu itd. Drugim riječima stranci nas doživljavaju puno pozitivnije nego što se doživljavamo sami.

marin katušić

Kekić: Visoko dignuta ljestvica

No, nisu svi stručnjaci oduševljeni izborom Turističkog vijeća. Alen Kekić, kreativni direktor u agenciji “I to nije sve“, primjerice, drži da smo ovim sloganom sebi zadali cilj kojeg će biti (pre)teško ostvariti:

– Slogan je dobar ako ispunjava obećanje koje iza njega stoji. U ovom slučaju, važno je koliko smo mi svi skupa spremni stati iza njega, odnosno možemo li ispuniti dano obećanje. Novi slogan Hrvatsku predstavlja prilično optimistično i time su si autori postavili izazovan cilj.

Moj je dojam da mi građani ne vjerujemo da imamo ponudu, međuljudske odnose, povijest i sve ostalo potrebno da bismo mogli tvrditi da je Hrvatska puna života. S druge strane, možda nas novi slogan i pokrene, jer upravo smo obećali novim turistima doživljaj full of life, sad je na nama da im to zaista pružimo da se ne vrate kućama s nekim novim konotacijama na full of.

Izvor : slobodnadalmacija.hr