Ako nastavimo sa ovim trendom turističkog rasta, svi su izgledi za ostvarenje konačnog cilja a to je da Hrvatska do 2020. godine bude jedna od dvadeset turistički najkonkurentnijih destinacija na svijetu.
Uz izvrsne turističke rezultate koji su zabilježeni u prvih sedam mjeseci ove godine, možemo očekivati financijske efekte koje će se približiti razini od osam milijardi eura !
Podsjećam kako je prošle godine financijski efekt odnosno devizni prihod od turizma iznosio 7,4 milijarde eura.
Od siječnja do kraja srpnja ove godine, u Hrvatskoj je boravilo ukupno 7,6 milijuna turista, koji su ostvarili 40 milijuna noćenja, što je porast od 9% u dolascima i 7% u noćenjima u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Samo u srpnju, na Jadranu i u gradu Zagrebu odmaralo se ukupno 3,4 milijuna turista, što je 11% više turista i 9% više noćenja uspoređujući prošlogodišnji srpanj.
Izvrsni rezultati u srpnju i dobra najava podsezone plod su odlične strategije javnog i privatnog sektora. Program “Hrvatska 365” definitivno donosi rezultate.
Samo u proteklom mjesecu, strani turisti su ostvarili više od 3,1 milijun dolazaka, što predstavlja rast od 11%, te 20,8 milijuna noćenja, odnosno rast od 9%. Domaći turisti također bilježe rast u dolascima od 8% te od 6% u noćenjima.
Poraste u srpnju bilježe sve jadranske županije i grad Zagreb a najviše ostvarenih dolazaka zabilježeno je sa tržišta Njemačke, Slovenije, Češke, Poljske Austrije, Slovačke, Italije, Nizozemske, Mađarske te Ujedinjenog Kraljevstva.
U prvih sedam mjeseci najveći rast zabilježen je u Istri koja prednjači sa 1,9 milijuna, što je porast od 9%, dok se broj noćenja popeo na 12 milijuna, što je povećanje za 6%.
Slijedi Splitsko-dalmatinska županija sa 1,3 milijuna dolazaka (porast od 10%) te 7,2 milijuna noćenja (porast od 10%), dok je na Kvarneru od siječnja do srpnja ove godine ostvareno 1,3 milijuna dolazaka (porast od 10%) te 6,7 milijuna noćenja (porast od 8%).
Pet najjačih tržišta za hrvatski turizam u razdoblju od siječnja do srpnja po udjelu u noćenjima su Njemačka, Slovenija, Austrija, Češka, Poljska, Italija, Nizozemska, Slovačka, Ujedinjeno Kraljevstvo te Mađarska.
Među TOP 20 destinacija u Hrvatskoj po noćenjima u prvih sedam mjeseci četiri su iz Istre i to Rovinj, Poreč, Medulin i Umag, dok se Dubrovnik nalazi na drugom mjestu.
Nema sumnje da je Istarska kampanja sa dovođenjem poznatih blogera i stručnjaka za društvene mreže pun pogodak !