apartmani hrvatska Blog

Broj individualnih turista iz Rusije u porastu

 

 

Prema zadnjim podacima turoperatora i domaćih iznajmljivača, rezervacije smještaja sa ruskog tržišta počele su dosta kasnije. U narednom periodu predstoji intenzivnija prodaja, uz umjereni optimizam. Dešavanja u Ukrajini, devalvacija rublje i pad životnog standarda odražava se na putovanja ruskih državljana, posebno kada su u pitanju zemlje eurozone koje su značajno skuplje u odnosu na isti period prethodne godine.

Turoperatori ističu prednost Crne Gore iz razloga što ruskim turistima nije potrebna viza za boravak, kao i to što je crnogorska privreda uglavnom korigovala cijene usluga za ovo značajno tržište u odnosu na prethodnu godinu.

Broj individualnih dolazaka sa ovog tržišta, prema podacima hotelijera u prvom kvartalu ove godine, je značajnije povećan u odnosu na isti period prethodne godine, imajući u vidu povoljne aranžmane i odličnu avio povezanost.

Nacionalni avioprevoznik Montenegro Airlines u saradnji sa turoperatorima sa ovog tržišta će u periodu tokom ljetnje turističke sezone imati oko 20 letova nedjeljno iz Moskve za Tivat i Podgoricu. Novitet u redu letenja nacionalne aviokompanije je redovna linija za Sankt Peterburg, dva puta nedeljno, u periodu maj-septembar.

Statistički podaci i potrošnja ruskih turista u Crnoj Gori :

Na osnovu istraživanja „Guest Survey“ koje je sprovela Nacionalna turistička organizacija Crne Gore tokom 2014. godine dobijeni su značajni podaci o stavovima turista i o tome koliko troše u Crnoj Gori.

Turisti iz Rusije koji posjećuju Crnu Goru su relativno mladi. Najveći dio je starosne dobi od 30 do 49 godina (53.9%). Većina njih posjeduje diplomu više škole ili fakulteta ili neki viši nivo obrazovanja (87,3%). Skoro svaki peti turista iz Rusije koji posjeti Crnu Goru dolazi iz domaćinstva čija su mjesečna primanja preko 3500 eura. Navedeni podaci o mjesečnim primanjima se odnose na 2014. pa je usljed geopolitičke situacije na tom tržištu, došlo i do odredjenih promjena. Najveći broj ruskih turista u Crnu Goru dolazi sa članovima familije (46,3%), a svaki treći dolazi samo sa partnerom.

Kao što je i očekivano kada je u pitanju ljetnja odmorišna tražnja, najveći broj Rusa u Crnu Goru dolazi zbog pasivnog odmora i opuštanja (69,9%), upoznavanja prirodnih ljepota (42,8%), zabave (33,2%), novih iskustava i dogadjaja (27,5%) te upoznavanja kulturnih znamenitosti, manifestacija i ostalih dogadjaja (27,3%).

Ovi turisti su pokazali lojalnost Crnoj Gori kao destinaciji pa je 30,8% njih već od 3 do 5 puta u destinaciji, a novih turista je približno isti broj. Prilikom informisanja o destinaciji najviše su se koristili internetom (55,3%), slijede preporuka rodbine ili prijatelja (32,8%), iskustva iz prethodnog boravka (17,9%) i preporuka turističke organizacije ili kluba (14,2%). Kada je u pitanju internet, Rusi su najviše posjećivali sajtove turističkih agencija (53%) u potrazi za informacijama o Crnoj Gori. Svaki četvrti je posjetio stranicu smještajnog objekta, a svaki peti se informisao na društvenim mrežama. Sajt NTO CG www.montenegro.travel je posjetilo 24% turista iz Rusije.

U prosjeku su ovi turisti potrošili 855,51 eura po putovanju po osobi u Crnoj Gori. Turističkoj agenciji su za paket aranžman u prosjeku plaćali 657,82 eura, a za hranu i piće u restoranima su trošili 197,35 eura. Izlete su u prosjeku plaćali 85,16 eura. Prosječna dnevna potrošnja po danu po osobi je iznosila 87,18 eura.

Prilikom dolaska najviše su kao prevozno sredstvo koristili redovni avio saobraćaj (52,4%) i čarter letove (37,8%). U većini slučajeva unaprijed su rezervisali samo smještaj i prevoz. Smještaj su rezervisali putem turističke agencije (47,8%) ili u direktnoj komunikaciji sa smještajnim objektom (38,2%).

Kada je u pitanju način komunikacije prilikom rezervacije smještaja to su lični kontakt u poslovnici, na šalteru (31,5%), putem interneta (25,6%), e-mailom (19,6%) i telefonom (11,6%). Rezervaciju smještaja 31,2% turista iz Rusije je obavilo u periodu od 1 do 4 nedjelje prije dolaska u destinaciju , a 29,3% od 5 do 8 nedjelja prije dolaska u destinaciju. Skoro svaki treći gost je ostvario u prosjeku od 11 do 14 noćenja, a svaki četvrti od 8 do 10 noćenja.

Od aktivnosti se izdvajaju plivanje/kupanje (93,4%), kupovina (69%), razgledanje znamenitosti, pješačenje itd. Najposjećenija mjesta su Budva (30%), Sveti Stefan (34%), Kotor – Katedrala Svetog Tripuna (33,9%), Tivat – Porto Montenegro (30,3%), Manastir Ostrog (27,5%) i druga. Osnovni motiv dolaska je bio upoznavanje prirodnih ljepota (68,3%), slijede nova iskustva i doživljaji (50,5%) i upoznavanje kulturnih znamenitosti (40,8%).

Stepen zadovoljstva turista iz Rusije je veoma visok kada su u pitanju odredjeni elementi turističke ponude Crne Gore kao što su ljepota prirode i kraja, slikovitost i uredjenost mjesta, lična sigurnost, gostoljubivost lokalnog stanovništva, kvalitet usluga u smještajnom objeku itd. Gosti su nešto manje bili zadovoljni čistoćom plaža (15%) iako je najvećio dio njih bilo zadovoljan, i opremljenošću istih.