Novi koncept godišnjih hrvatskih turističkih nagrada

Nazad
Novi koncept godišnjih hrvatskih turističkih nagrada

Ministar turizma predstavio je novi koncept i kategorije turističkih nagrada koje se tradicionalno dodjeljuju na završnoj večeri manifestacije Dani hrvatskog turizma. Ministarstvo turizma, Hrvatska turistička zajednica i Hrvatska gospodarska komora tako će i ove godine, s ciljem daljnjeg poticanja konkurentnosti, inovativnosti i svijesti o održivom razvoju te podizanju kvalitete usluga i proizvoda u turističkom sektoru, nagraditi tvrtke, udruge i ljude te lokalne zajednice koje su u tekućoj godinu svojim radom pokazali izvrsnost i dali posebnu dimenziju i novu vrijednost hrvatskom turizmu…

„Hrvatski turizam uistinu prati svjetske trendove, a kako bismo nastavili u pravom smjeru moramo konstantno prilagođavati sve segmente poslovanja, od stvaranja novih ponuda, razvijanja ljudskih potencijala do nagrađivanja onih koji su dali dodatnu dimenziju hrvatskom turizmu. Tako se i sustav nagrađivanja mora razvijati, prilagođavati i otvarati nove mogućnosti za poslovanje čineći hrvatski turizam konkurentnijim. Ovim nagradama odaje se priznanje onima koji pokazuju izvrsnost i daju poticaj svima da nastave raditi i stvarati još bolju, zanimljiviji i privlačniju priču o turizmu Hrvatske“, izjavio je ministar turizma Darko Lorencin.

„Jedan od glavnih ciljeva ovih promjena u godišnjim turističkim nagradama jest usklađivanje sustava nagrađivanja s razvojnim turističkim strategijama i smatram kako smo u tome i uspjeli. Samo putem praćenja uspješnosti naših destinacija i subjekata u turizmu te na koncu njihova nagrađivanja, možemo pozitivno utjecati na njihov daljnji rad, motivaciju i uspješnost. Također, sustavom nagrađivanja dajemo primjer drugima, odnosno cjelokupni turistički sektor upućujemo na smjernice poželjnog razvoja, dok nagrađeni dobivaju priznanja koja će im uvelike pomoći u daljnjem pozicioniranju na tržištu“, poručio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.

Novi koncept sastoji se od 28 nagrada u 7 kategorija: Destinacija godine, Hrvatska 365, Nagrada za održivi turizam, Inovacija godine, Atrakcija godine, Nagrada poslovnom sektoru i nagrada Ljudi u turizmu. Kategorije su formirane u skladu s aktualnom Strategijom razvoja turizma i Strateškim marketinškim planom, sveobuhvatne su te prate i predviđaju svjetske turističke trendove. Također, novi koncept nagrađivanja najuspješnijih u turizmu služit će kao alat, odnosno okvir za praćenje, kontrolu i unapređenje kvalitete i efikasnosti svih komponenti turističkog sustava.

Prilikom izmjena postojećeg sustava nagrađivanja perspektiva turista je uzeta kao fokus, pa su stoga za nagrade u kategoriji Destinacija godine, uvedene potkategorije po proizvodima nasuprot dosadašnjoj praksi podjele po broju ležajeva ili po broju stanovnika.

Nadalje, uvedena je kategoriju Atrakcija godine. Turističke atrakcije često su među prvima u fokusu potencijalnih turista te predstavljaju inicijalni faktor za odabir turističke destinacije.

Sukladno glavnim ciljevima strategije razvoja hrvatskog turizma, naglašavajući važnost inovacija i održivosti, posebno ekološke komponente održivosti, uvedena je kategorija Inovacija godine, za tehnološku, organizacijsku ili inovaciju u razvoju turističke ponude, te Nagrada za održivi turizam, svojevrsno priznanje pojedincu, udruzi, tvrtki ili lokalnoj zajednici za iznimno postignuće na području brige za okoliš.

U postojeću kategoriju Nagrada poslovnom sektoru – Turistički svijet – Kvaliteta za Hrvatsku, vođeni motivom sveobuhvatnosti, uvedene su nagrade za DMC, hostele, obiteljski smještaj, charter kompaniju, restorane te seoska domaćinstva. Također, uvode se izmjene kategorija smještajnih objekata iz skupine hoteli gdje će, suprotno dosadašnjoj praksi „po zvjezdicama“, nagrade dodjeljivati po kategorijama sukladno posebno namjeni: poslovni, kongresni, odmorišni, wellness, mali i prijateljski te luksuzni hotel godine.

„Akcija Turistički cvijet – Kvaliteta za Hrvatsku“ tijekom godina doživjela je mnoge promjene, a od ove smo godine, na zahtjev naših članica i udruženja koja djeluju pri HGK, odlučili proširiti ocjenjivanje i nagrađivanje na još nekoliko vrlo važnih interesnih skupina. Konkretno, riječ je o putničkim agencijama, čarter kompanijama, ugostiteljskim objektima, hostelima, obiteljskom smještaju i seoskim domaćinstvima. Dokaz je to kako novo vodstvo Komore radi na poboljšanju izravne komunikacije s članicama te se vodimo njihovim zahtjevima i potrebama koje uz to predstavljaju i nove trendove i izazove u turizmu. Tako će se osim novih kategorija, u segmentu nagrada poslovnom sektoru, dodjeljivati i dosadašnje i to za hotele, kampove i marine“, rekao je potpredsjednik za turizam u HGK Josip Zaher.

Nezaobilazna je kategorija Ljudi u turizmu, kojom će biti nagrađeni djelatnici u sustavu turizma, njihovi menadžeri te ništa manje važni učenici srednjih strukovnih škola.

I na kraju, nagrada Hrvatska 365, kojom će, među postojećim PPS destinacijama, biti nagrađena ona koja je maksimalnim sudjelovanjem u ovom projektu potakla razvoj atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću u razdobljima prije i poslije glavne turističke sezone.

Bookmark the permalink. [shareaholic app="share_buttons" id="c0f8c16d5387ea657c2709ff7fa6724b"]

Leave a Reply