Malo statističkih podataka turizma Crne Gore…

Nazad
Malo statističkih podataka turizma Crne Gore…

Prema straživanju agencije za ispitivanje javnog mnjenja “Damar”, turisti koji su prošle godine posjetili Crnogorsko primorje najviše primjedbi imali su na čistoću plaža i opremljenost puteva a većini se sviđaju prirodne ljepote i gostoljubivost lokalnog stanovništva.

Najveći broj turista koji su prošle godine posjetili Crnogorsko primorje ima između od 30 i 49 godina a njih 17,1% stariji su od 50 godina.

Nešto više od trećine turista ima mjesečna primanja između 500 i 1.500 eura, dok svaki deseti turista dolazi iz domaćinstava koja prihoduju 3.500 eura.

Istraživanje koje je sprovedeno u šest primorskih opština pokazalo je da najviše anketiranih turista dolazi iz Srbije i Rusije, zatim iz zemalja iz okruženja, dok je vrlo vrlo mali ili čak neznatan broj onih koji dolaze iz drugih država.

Naravno, internet predstavlja dominantan kanal informisanja stranaca koji dolaze u Crnu Goru, dok tek jedan manji broj dolazi na preporuke rodbine i prijatelja.

Na internetu se najčešće pretražuju stranice velikih booking sistema, zatim društvene mreže, stranice oglašenih smještajnih objekata, a na samom kraju su stranice turističke organizacije.

Turisti najčešće borave od četiri do sedam, odnosno od osam do deset dana“ Prema očekivanjima, turisti iz Rusije najduže borave na odmoru, u prosjeku 13,5 noćenja. Nakon njih su turisti iz Njemačke 10,6 noćenja i gosti iz Skandinavije 10,5 noćenja.

Analiza je pokazala da su ukupni prosječni troškovi putovanja po osobi tokom ljeta 539.73 eura a na dnevnom nivou 62 eura. Najviše dnevne troškove tokom ljetovanja imaju Francuzi, a najmanje gosti iz Srbije.

Većina turista je odgovorila da ljetuju u Crnoj Gori prvenstveno zbog opuštanja, ali i zabave, sticanja novih iskustava i upoznavanja prirodnih ljepota. Kada su aktivnosti turista u pitanju više od polovine turista posjećuje primorske opštine da bi uživali u plivanju, a manji procenat dolazi prvenstveno zbog uživanja u dobroj hrani, pješačenju i posjećivanju priredbi i koncerata.

Za Italijane su karakteristični odlasci u kazina a za Skandinavce korišćenje zdravstveno-rekreativnih, wellness i spa programa. 

Prema anketi Damara jdoznajemo da je ponuda Crne Gore slična ponudi konkurencije i da je gostoljubivost lokalnog stanovništva na većem nivou nego u Italiji, Turskoj i Grčkoj. Osjećaj sigurnosti je bolji nego u Turskoj a mogućnost za šoping očekivano lošija nego u Turskoj i Italiji.

Na kraju jedna zanimljivost koju je obuhvatila agencija Damar a to je da je skoro polovina turista fakultetski obrazovano, otprilike svaki četvrti ima završenu višu školu, dok oko petine ima srednju stručnu spremu.

Samo 11% turista putuju solo, dok njih 37% dolaze sa članovima porodice.

Bookmark the permalink. [shareaholic app="share_buttons" id="c0f8c16d5387ea657c2709ff7fa6724b"]

Leave a Reply