Hrvatsku treba brendirati kao pustolovnu i sportsku destinaciju

Nazad
Hrvatsku treba brendirati kao pustolovnu i sportsku destinaciju

Više od 70 profesionalaca iz turističkog sektora okupilo se u županijskoj Komori Split kako bi raspravljalo o potencijalima turističkog sektora. Sukladno Strategiji razvoja turizma do 2020, pustolovni je turizam među 10 ključnih proizvoda.

„Hrvatsku treba brendirati kao pustolovnu i sportsku destinaciju jer tu leži mogućnost za privlačenje novih turista„ izjavila je Iva Kuliš iz Odsjeka za turizam tijekom otvaranja susreta profesionalaca u industriji avanturističkog turizma Adventure Connect u suradnji sa Zajednicom pustolovnog turizma HGK. Dodala je da pustolovni turizam nije alternativna niša turizma nego tržište vrijedno 263 milijarde dolara i trenutno čini najbrže rastući segment turističke ponude te ima održiv dvoznamenkasti rast !

Suradnja s Adventure Travel Trade Association prilika je za bolje pozicioniranje hrvatske avanturističke industrije.

„Hrvatska se priprema uroniti u jednu od najbrže rastućih sektora turizma na svijetu“, rekao je Chris Doyle, čelnik (ATTA) koji je, u organizaciji županijske komore Split i tvrtki članica ATTA s timom proveo četiri dana istražujući potencijal pustolovnog turizma u županiji. Pustolovni turizam u ovom smislu je kombinacija fizičke aktivnosti sa notom hrvatske kulture i prirode. Posjetili su otoke Brač i Hvar biciklom i kajakom. Upoznali su strastvene vlasnike lokalnih restorana, kreativne menadžere raznih zanimljivosti poput muzeja Maslina na otoku Braču te dugogodišnjih vlasnika Meneghellos restorana na plaži Palmižana.

Pustolovni se turizam smatra među najodgovornijim jer izravno pridonosi lokalnom gospodarstvu i pomaže u zaštiti kulturnog nasljeđa i okoliša. Doyle dalje navodi, „ovdje smo kako bi podržali zamah koji je već na putu diljem Hrvatske, prožimajući cijeli lanac ponude, razvijajući zajednicu i dajući potporu hrvatskoj viziji odgovornog turizma u budućnosti.“

Hrvatska ima izvanredne prirodne potencijale za pustolovni turizam i prava je šteta što te bogate bogomdane resurse slabo koristi. Adrenalinski sportovi pružaju niz mogućnosti za razvoj turizma, te bi uz kvalitetno razrađenu ponudu i dobru reklamu Hrvatska mogla mnogo ostvariti. Nažalost, pustolovna turistička ponuda u nas je prilično disperzirana i dezorganizirana, te se svodi na umješnost nekoliko pojedinaca koji svojom domišljatošću na raznorazne načine uspijevaju prodati svoje aranžmane.

Nekoliko interesantnih podataka…..snježna Austrija zahvaljujući pustolovnim aranžmanima, broji više prihoda od ljetnog nego li zimskog turizma. Od avanturističke ponude, SAD godišnje zaradi više od 120 milijardi dolara. U Njemačkoj je više registriranih slobodnih penjača nego li nogometaša. I Nijemci su se tako okušali na liticama Nacionalnog parka Paklenice kultnog okupljališta slobodnih penjača izadrenalin raznih krajeva svijeta. Uspon bez opreme, slobodno penjanje, pomiče granice vlastite izdržljivosti. Iskusni kažu kako jamči maksimalan adrenalinski doživljaj, a uz pustolovni duh, za ovaj je sport neophodna izuzetna psihološka stabilnost i fizička kondicija. Kako je NP Paklenica meka za slobodne penjače, ondje se održavaju i međunarodna natjecanja u brzinskom penjanju visokim stijenama. Strme litice u proljeće i ljeto, ponekad znaju izgledati kao mravinjak, no nisu puste ni zimi, što slobodne penjače košta tek plaćena ulaznica u NP. Zbog jedinstvene kombinacije mora i planine, penjači se mogu zateći i na grebenima iznad Trogira, Omiša, pentraju se srednjim Velebitom, a vole i Limski kanal, Dvigrad, Mošćeničku dragu i splitski Marjan.

Brzorastuća je svjetska zajednica adrenalinskih ovisnika koji često ne pitaju za cijenu svojih užitaka. U njihovim su redovima menadžeri, liječnici, znanstvenici, i oni koji u prirodi liječe stresove, no dosta je i studenata i umirovljenika. 

Bookmark the permalink. [shareaholic app="share_buttons" id="c0f8c16d5387ea657c2709ff7fa6724b"]

Leave a Reply